Voor 149 dollar kan iedereen zijn eigen DNA door een commercieel bedrijf laten testen. Voor het eerst is nu onderzocht welke mensen dit doen, wat ze willen weten en hoe bruikbaar ze de uitkomsten vinden. Amerikaanse onderzoekers hebben ruim 1600 mensen geënquêteerd voor en na het kopen van een persoonlijke DNA-test in 2012. Het gaat om tests van de Amerikaanse bedrijven 23andme en Pathway Genomics. De resultaten van het onderzoek zijn deze week gepubliceerd in het tijdschrift Public Health Genomics.
SCIENCE JOURNALIST - WRITER - SPEAKER @ ClearScience42 ***** Specialized in artificial intelligence, robots, the brain and Alan Turing***Gespecialiseerd in kunstmatige intelligentie, robots, het brein en Alan Turing.
Sunday, January 22, 2017
Nog veel vraagtekens rond commerciële DNA-tests
Consumenten lijken positief maar ook onwetend over de gevolgen van commerciële DNA-tests.
Voor 149 dollar kan iedereen zijn eigen DNA door een commercieel bedrijf laten testen. Voor het eerst is nu onderzocht welke mensen dit doen, wat ze willen weten en hoe bruikbaar ze de uitkomsten vinden. Amerikaanse onderzoekers hebben ruim 1600 mensen geënquêteerd voor en na het kopen van een persoonlijke DNA-test in 2012. Het gaat om tests van de Amerikaanse bedrijven 23andme en Pathway Genomics. De resultaten van het onderzoek zijn deze week gepubliceerd in het tijdschrift Public Health Genomics.
Voor 149 dollar kan iedereen zijn eigen DNA door een commercieel bedrijf laten testen. Voor het eerst is nu onderzocht welke mensen dit doen, wat ze willen weten en hoe bruikbaar ze de uitkomsten vinden. Amerikaanse onderzoekers hebben ruim 1600 mensen geënquêteerd voor en na het kopen van een persoonlijke DNA-test in 2012. Het gaat om tests van de Amerikaanse bedrijven 23andme en Pathway Genomics. De resultaten van het onderzoek zijn deze week gepubliceerd in het tijdschrift Public Health Genomics.